Social Media SEO: Πώς να χτίσεις παρουσία που ενισχύει τη Google
3 Ιουλίου 2025
Η ιστοσελίδα σου αργεί; Ώρα για επαγγελματικό Speed Optimization
3 Ιουλίου 2025

GoogleΤεχνικά προβλήματα SEO που ρίχνουν τη Θέση σας στη Google


Pinelopi Sm
3 Ιουλίου 2025

Η θέση της ιστοσελίδας σας στη Google δεν εξαρτάται μόνο από το περιεχόμενο ή τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιείτε. Πίσω από την εικόνα που βλέπει ο επισκέπτης, υπάρχουν τεχνικές παράμετροι που παίζουν καθοριστικό ρόλο στο SEO. Όταν αυτές δεν είναι σωστά ρυθμισμένες, η Google δυσκολεύεται να “διαβάσει” την ιστοσελίδα σας και να την αξιολογήσει θετικά.

Σε αυτό το άρθρο, θα γνωρίσουμε τα πιο συχνά τεχνικά προβλήματα SEO που μπορεί να κρατούν το site σας χαμηλά στα αποτελέσματα και θα δούμε πρακτικές λύσεις για να τα διορθώσετε, ακόμα κι αν δεν είστε ειδικός.

1. Αργή ταχύτητα φόρτωσης

Η ταχύτητα είναι από τα πιο σημαντικά τεχνικά στοιχεία για το SEO. Η Google έχει δηλώσει επίσημα ότι η ταχύτητα φόρτωσης επηρεάζει την κατάταξη, γιατί σχετίζεται άμεσα με την εμπειρία του χρήστη.

Αν το site σας καθυστερεί να ανοίξει, οι επισκέπτες το εγκαταλείπουν. Αυτό αυξάνει το ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate) και στέλνει αρνητικά σήματα στη Google.

Λύσεις:

  • Συμπιέστε εικόνες (π.χ. με το TinyPNG)
  • Χρησιμοποιήστε cache plugin (αν έχετε WordPress)
  • Επιλέξτε γρήγορο hosting
  • Αποφύγετε περιττά scripts και βαριά animations

2. Ιστοσελίδα που δεν είναι mobile-friendly

Περισσότερο από το 60% των αναζητήσεων γίνεται από κινητά. Αν η ιστοσελίδα σας δεν προσαρμόζεται σωστά σε κινητές συσκευές, η Google θα τη βαθμολογήσει αρνητικά.

Από το 2021, η Google εφαρμόζει το Mobile First Indexing, που σημαίνει ότι αξιολογεί πρώτα την έκδοση του site για κινητά.

Τι να προσέξετε:

  • Το μενού να είναι εύχρηστο σε κινητά
  • Το κείμενο να διαβάζεται άνετα χωρίς zoom
  • Τα κουμπιά να είναι επαρκώς μεγάλα
  • Οι εικόνες να προσαρμόζονται στις διαστάσεις της οθόνης

Μπορείτε να ελέγξετε την ιστοσελίδα σας με το εργαλείο Mobile-Friendly Test της Google.

3. Broken links και σπασμένοι σύνδεσμοι

Τα “σπασμένα links” (broken links) είναι σύνδεσμοι που οδηγούν σε σελίδες που δεν υπάρχουν πλέον. Όταν ένας επισκέπτης (ή η Google) προσπαθεί να ακολουθήσει έναν τέτοιο σύνδεσμο και βλέπει μια σελίδα 404, μειώνεται η εμπιστοσύνη και η αξιοπιστία του site.

Λύσεις:

  • Ελέγξτε τακτικά τους συνδέσμους σας με εργαλεία όπως το Screaming Frog ή Broken Link Checker
  • Ενημερώστε ή διαγράψτε τους προβληματικούς συνδέσμους
  • Ρυθμίστε σωστά σελίδες 404 με προτάσεις για άλλες σχετικές σελίδες

4. Λάθος χρήση των redirects (ανακατευθύνσεων)

Οι ανακατευθύνσεις (redirects) είναι χρήσιμες όταν αλλάζει η διεύθυνση μιας σελίδας. Ωστόσο, αν χρησιμοποιούνται λάθος (π.χ. redirect loops, αλυσιδωτά redirects), μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα στην πλοήγηση και τη σάρωση από τα bots της Google.

Σωστή πρακτική:

Χρησιμοποιήστε 301 redirects όταν μια σελίδα έχει καταργηθεί και πρέπει να κατευθύνετε τον χρήστη και την Google στη νέα σχετική σελίδα. Αποφύγετε πολλαπλά redirects στη σειρά.

5. Κακή δομή URL

Οι διευθύνσεις των σελίδων (URLs) πρέπει να είναι καθαρές, περιγραφικές και φιλικές προς τις μηχανές αναζήτησης. URLs γεμάτα αριθμούς, σύμβολα ή άσχετους χαρακτήρες δεν βοηθούν ούτε τον επισκέπτη ούτε τη Google.

Κακό παράδειγμα:

www.mysite.gr/product.php?id=4382&ref=24

Καλό παράδειγμα:

www.mysite.gr/gynaikeia-dermatina-tsantes

6. Έλλειψη sitemap ή λάθος ρυθμίσεις στο robots.txt

Το αρχείο XML Sitemap λέει στη Google ποιες σελίδες υπάρχουν στο site σας. Αν δεν έχετε sitemap ή αν δεν τον έχετε δηλώσει σωστά στο Google Search Console, μπορεί σελίδες να μη σαρώνεται καθόλου.

Το αρχείο robots.txt από την άλλη, λέει στις μηχανές τι πρέπει να αγνοήσουν. Αν έχετε κάνει λάθος ρυθμίσεις, μπορεί να “μπλοκάρετε” ολόκληρες ενότητες του site κατά λάθος.

Λύσεις:

  • Δημιουργήστε XML Sitemap και καταχωρίστε τον στο Search Console
  • Ελέγξτε το robots.txt ώστε να μην περιορίζετε κρίσιμες σελίδες

7. Χρήση duplicate content (διπλό περιεχόμενο)

Όταν έχετε το ίδιο περιεχόμενο σε πολλές σελίδες, η Google δυσκολεύεται να καταλάβει ποια είναι η πιο σχετική για κάθε αναζήτηση. Αυτό οδηγεί σε απώλεια κατάταξης.

Συνήθη παραδείγματα:

  • Προϊόντα με την ίδια περιγραφή σε e-shop
  • Περιττές εκδόσεις της ίδιας σελίδας (π.χ. με και χωρίς www, με και χωρίς / στο τέλος)

Λύση: Χρησιμοποιήστε canonical tags και αποφύγετε την επανάληψη του ίδιου περιεχομένου.

8. Δεν έχει γίνει βελτιστοποίηση για Core Web Vitals

Τα Core Web Vitals είναι τρεις τεχνικοί δείκτες που μετρά η Google για να αξιολογήσει την εμπειρία του χρήστη σε σχέση με την ταχύτητα, την αλληλεπίδραση και τη σταθερότητα της σελίδας.

Οι βασικοί δείκτες είναι:

  • LCP (Largest Contentful Paint) – Πόσο γρήγορα φορτώνεται το βασικό περιεχόμενο
  • FID (First Input Delay) – Πόσο γρήγορα ανταποκρίνεται το site στην πρώτη ενέργεια του χρήστη
  • CLS (Cumulative Layout Shift) – Πόσο σταθερό είναι το layout χωρίς να “πηδάνε” κουμπιά και εικόνες

Η Google τα ενσωματώνει στον αλγόριθμο κατάταξης.

9. Δεν υπάρχουν meta titles & descriptions ή είναι λάθος

Ο τίτλος και η περιγραφή μιας σελίδας (meta title και meta description) είναι αυτά που εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης. Όταν απουσιάζουν ή είναι γενικά και μη σχετιζόμενα, μειώνεται η πιθανότητα να κάνει κάποιος κλικ στο site σας.

Συμβουλές:

  • Κάθε σελίδα να έχει μοναδικό τίτλο και περιγραφή
  • Περιλαμβάνετε λέξεις-κλειδιά που περιγράφουν το περιεχόμενο
  • Γράψτε με σκοπό να τραβήξετε τον χρήστη, χωρίς υπερβολές

10. Δεν χρησιμοποιείται SSL (HTTPS)

Η χρήση ασφαλούς πρωτοκόλλου (HTTPS) είναι απαραίτητη. Όχι μόνο προστατεύει τα δεδομένα των χρηστών, αλλά αποτελεί και κριτήριο κατάταξης για τη Google.

Αν η ιστοσελίδα σας ξεκινά με “http://” αντί για “https://”, πιθανότατα θα φαίνεται ως “μη ασφαλής” στον browser και θα έχει χαμηλότερη αξιολόγηση.

Λύση: Εγκαταστήστε ένα πιστοποιητικό SSL (πολλές φορές δωρεάν από τον hosting provider σας).

11. Έλλειψη εσωτερικών συνδέσμων (internal linking)

Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι βοηθούν τόσο τους χρήστες όσο και τη Google να κατανοήσουν τη δομή και τη σημασία των σελίδων σας. Όταν δεν υπάρχουν επαρκείς συνδέσεις μεταξύ σχετικών άρθρων ή προϊόντων, η Google δεν μπορεί να αξιολογήσει σωστά ποια σελίδα είναι πιο σημαντική.

Για παράδειγμα, ένα blog άρθρο που μιλά για “συμβουλές διατροφής” πρέπει να συνδέεται με σελίδες που αναλύουν προϊόντα διατροφής ή υπηρεσίες διατροφολόγου. Αυτό δημιουργεί μια λογική πλοήγηση και ενισχύει την SEO αξία των πιο σημαντικών σελίδων σας.

Λύση: Δημιουργήστε δίκτυο συνδέσεων ανάμεσα σε παρόμοιες σελίδες και άρθρα, φροντίζοντας να χρησιμοποιείτε λογικά anchor texts (π.χ. “μάθετε περισσότερα για τη σωστή διατροφή”).

12. Απουσία δομημένων δεδομένων (Schema Markup)

Τα δομημένα δεδομένα ή Schema Markup είναι ένας τρόπος να “μιλήσετε τη γλώσσα της Google”. Με απλά λόγια, βοηθάτε τη μηχανή αναζήτησης να καταλάβει τι υπάρχει σε κάθε σελίδα: είναι προϊόν; είναι άρθρο; είναι τοποθεσία; είναι event;

Αν δεν χρησιμοποιείτε δομημένα δεδομένα, η Google δεν μπορεί να παρουσιάσει πλούσια αποτελέσματα (rich results), όπως αστέρια αξιολόγησης, τιμές προϊόντων ή ημερομηνίες εκδηλώσεων.

Λύση: Εφαρμόστε Schema Markup για τα βασικά στοιχεία του site σας – προϊόντα, άρθρα, επιχείρηση. Μπορείτε να το κάνετε με plugins ή με βοήθεια από προγραμματιστή.

Συχνές Ερωτήσεις (FAQ) για Τεχνικά SEO Θέματα

1. Τι είναι τα Core Web Vitals και γιατί να με νοιάζει;

Τα Core Web Vitals είναι τεχνικά στοιχεία που μετρά η Google για την εμπειρία του χρήστη. Αξιολογούν πόσο γρήγορα φορτώνει το site, πόσο σταθερό είναι όταν φορτώνεται και πόσο γρήγορα αντιδρά σε κλικ. Αν δεν είναι καλά ρυθμισμένα, το site σας μπορεί να πέσει σε κατάταξη.

2. Δεν έχω sitemap ή robots.txt. Πειράζει;

Ναι. Το sitemap βοηθά τη Google να βρει όλες τις σελίδες σας και να τις κατατάξει. Το robots.txt δείχνει τι να διαβάζει και τι όχι. Η απουσία ή η λάθος ρύθμιση τους μπορεί να αποκλείσει σημαντικό περιεχόμενο από την Google.

3. Τι είναι το SSL και πώς το αποκτώ;

Το SSL είναι η τεχνολογία που εξασφαλίζει ότι η ιστοσελίδα σας είναι ασφαλής. Η διεύθυνση αλλάζει από http:// σε https://. Οι περισσότερες εταιρείες hosting προσφέρουν SSL δωρεάν ή με ετήσια συνδρομή. Η Google το θεωρεί σημαντικό για την αξιοπιστία σας.

4. Πώς καταλαβαίνω αν έχω σπασμένους συνδέσμους (broken links);

Υπάρχουν εργαλεία όπως το Broken Link Checker ή plugins για WordPress που εντοπίζουν τέτοια προβλήματα. Αν δεν το ελέγχετε συχνά, οι επισκέπτες θα “πέφτουν” σε 404 σελίδες, κάτι που η Google τιμωρεί.

5. Τι σημαίνει “διπλό περιεχόμενο” (duplicate content);

Είναι όταν έχετε το ίδιο κείμενο σε πολλές σελίδες, είτε μέσα στο site σας είτε σε σύγκριση με άλλα sites. Αυτό μπερδεύει την Google, που δεν ξέρει ποια σελίδα να δείξει πρώτη, και μπορεί να μειώσει την κατάταξή σας.

6. Πρέπει να κάνω κάτι τεχνικό μόνος μου ή να βρω ειδικό;

Για απλές βελτιώσεις, μπορείτε να ξεκινήσετε μόνοι σας με οδηγούς και plugins. Όμως για πιο σύνθετα τεχνικά ζητήματα όπως redirects, schema ή Core Web Vitals, είναι προτιμότερο να απευθυνθείτε σε κάποιον έμπειρο επαγγελματία SEO.

Συμπέρασμα

Τα τεχνικά προβλήματα SEO δεν είναι πάντα ορατά στον απλό επισκέπτη, αλλά μπορούν να κάνουν μεγάλη ζημιά στις θέσεις σας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Μια ιστοσελίδα που φορτώνει γρήγορα, λειτουργεί καλά σε κινητά, δεν έχει broken links, και είναι τεχνικά οργανωμένη, κερδίζει πόντους στην αξιολόγηση της Google.

Δεν χρειάζεται να τα γνωρίζετε όλα – το σημαντικό είναι να γνωρίζετε πού βρίσκεστε και τι λείπει. Με έναν καλό τεχνικό έλεγχο SEO και κάποιες βασικές βελτιώσεις, μπορείτε να πετύχετε πιο ψηλή κατάταξη, περισσότερη επισκεψιμότητα και καλύτερη εμπειρία για τους χρήστες σας.

Αν νιώθετε ότι αυτά σας ξεπερνούν τεχνικά, είναι λογικό. Εκεί έρχεται η αξία του ειδικού. Αλλά ακόμα κι αν ξεκινήσετε με τα βασικά, κάθε μικρό βήμα φέρνει τη σελίδα σας πιο κοντά στην κορυφή.

author avatar
Pinelopi Sm

Σχετικά Αρθρα

16 Σεπτεμβρίου 2025
Πώς να κάνεις redesign στο site σου χωρίς να χάσεις SEO
Ο επανασχεδιασμός μιας ιστοσελίδας (website redesign) είναι ένα σημαντικό βήμα για κάθε επιχείρηση ή δημιουργό που θέλει να ανανεώσει την online παρουσία του. Όμως, πολλές φορές […]
7 Σεπτεμβρίου 2025
Analytics & SEO: Πώς να ελέγχεις την απόδοση ιστοσελίδας
Στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή, το SEO και τα δεδομένα από το Google Analytics είναι αλληλένδετα. Η παρακολούθηση της απόδοσης της ιστοσελίδας σου μέσω Analytics σου επιτρέπει […]
GoogleΤεχνικά προβλήματα SEO που ρίχνουν τη Θέση σας στη Google
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο συμφωνείτε με αυυό Data Protection Policy.
Διαβάστε περισσότερα